Rali: első éles próbáján a visszatérő Toyota versenygépe
Jól tudják a távol-keleti vállalat szakemberei, hogy nem jó az, ha elkapkodják a visszatérést, ezért szépen lassan, fokozatosan vállalnak egyre nagyobb szerepet, egyre erősebb kategóriákban. A ralis projekt első lépéseként a Toyota elkészítette a Yaris R1A kódjelű versenygépet, melynek nagyközönség előtti, éles bemutatóját jövő héten, augusztus 24 és 26 között tartja a márka a Német-ralin. A kocsit majd Isolde Holderied, a Toyota korábbi gyári versenyzője vezeti majd.
A Yaris R1A-ban egy 1,33 literes, kihegyezett motor dolgozik, melyhez természetesen sportkatalizátor, sportkipufogó, az utcai változathoz képest rövidebb végáttételű váltó kapcsolódik, de persze sportfutóművet is kapott a Toyota versenygépe. A rali Yaris végsebessége 175 kilométer per óra, 100 kilométer per órára pedig – némi meglepetésre csak – majd 12 másodperc alatt gyorsul. Mindenesetre adottságai mellett, amihez hozzátartoznak a különböző biztonsági eszközök, mint egyebek közt a bukócső, a speciális üzemanyagtartály, a Toyota terve, hogy különböző nemzeti és nemzetközi bajnokságokban is szerepeljen autója, melyet egyébként 22 ezer euróért, nagyjából hatmillió forintért bárki meg is vehet. A Yaris R1A lesz az első olyan versenygép, amely megkapja a Nemzetközi Automobil Szövetség R1A, vagyis 1400 köbcenti alatti kategóriájában a hivatalos technikai jóváhagyást.
Ezzel párhuzamosan azonban már jó ideje fejleszti 1,6 literes versenymotorját is a Toyota, mely előbb az S2000-es, majd a WRC kategóriában debütálhat. A márkának egyébként akad bőven motivációja és tapasztalata e téren, hiszen a 70-es években csatlakozott a ralis szakághoz, melynek királykategóriájában a 90-es években sorban nyertek mindent. Carlos Sainz 1990-ben és 1992-ben, Juha Kankkunen 1993-ban, Dider Auriol 1994-ben söpörte be az egyéni világbajnoki címet egy-egy Toyotával, 1993-ban, 1994-ben és 1999-ben pedig konstruktőrként is fel ért a ralis csúcsra a japán gyártó.